сряда, 5 май 2010 г.

Различията в становищата на Ислямските Учени

Техните причини и нашите позиции

От труда ,,Раф’ ал-Малаам ‘анал-А’иммама ал-‘Алаам ,,от великия шейх
Мухаммад ибн Саалих-‘Утаймин

Всички почести са за Аллах.
Ние Го възхваляваме,молим за подкрепа и опрощение и единствено от Него търсим помощ.Зовем за защита от Аллах от злото вътре в нас и от порочността в делата ни.Който Аллах напъти-не може да бъде отклонен.И когото Аллах заблуди-никой не може да напъти.
Свидетелствам,че на никой няма право да му се служи,освен Аллах-Единствения Бог,който няма партньори и свидетелствам,че Мухаммад е Негов слуга и Пратеник,Аллах да го го благослови и да дари с мир семейството му,Сподвижниците му и всички,които ги следват в праведността до Съдния Ден.


,,О, вие,които вярвате! Бойте се от Аллах с истинска боязън пред Него и умирайте само като Мюсюлмани.’’(Имран:103)*

*Ибн Мас’уд (р.а.)коментира:,,Трябва да има подчинение пред Аллах и да не се допуска неподчинение;спомняйте си за Него и не Го забравяйте и Му благодарете и не показвайте неблагодарност.’’


,,О, хора!Имайте страх от своя Господ, Който ви сътвори от една душа (човек) и сътвори от него съпругата му, и от двамата намножи мъже и жени. И бойте се от Аллах..
Наистина, Аллах винаги ви наблюдава.’’(ан-Нисаа’:1)

,,О, вие,които вярвате!Имайте страх от се от Аллах и винаги казвайте само истината.(Ако правите това)Той ще ви насочи към добри дела ви и ще опрости греховете. Който се подчинява на Аллах и на Неговия Пратеник, той е постигнал голям успех.’’(Ахзааб:70-71)


Някой би задал въпроса:,,Има и по-важни неща в Религията,какво значение има тази тема?,,
Но този въпрос,специално в наше време занимава много мюсюлмани.Информацията тук е предназначена както за обикновените хора,така и за студентите по Ислям.

***

Чрез медиите черпим информация по различни правни въпроси,но несъвпадението в мненията на хората,които ги представят води до объркване и даже нещо повече:съмнение, особено от обикновените мюсюлмани,които не могат да си обяснят появата на различията.
От благодата на Аллах е,че разликите при Уммата(мюсюлманската общност) не се появяват в основите на религията и първичните и източници.
Различията се появяват в неща,които не нарушават цялостта на Мюсюлманската общност и тяхното наличие е нормално стечение на обстоятелствата.
Всеки мюсюлманин знае,разбирайки Курана и Сунната,че Аллах е изпратил Мухаммад صلى الله عليه و سلم с Напътствие и Религията на Истината:

,,Той е(Аллах), Който проводи Своя Пратеник с Напътствието и с Религията на Истината, за да я въздигне над всички религии, дори политеистите да мразят това.’’(ат-Тауба:33)

Тази истина конкретизира факта,че Пророка на Аллах صلى الله عليه و سلم е обяснил Исляма достатъчно добре и той няма нужда от изясняване.Заради значението на думата ,,напътствие,, която отрича съществуването на отклонения и всичко което се подразбира от това,така и фразата ,,религия на истината,,изключва всяка фалшива религия,която не е от Аллах;
Пророка на Аллах صلى الله عليه و سلم е изпратен с това Напътствие и Истинна религия.
Когато бил жив,хората се обръщали директно към него за разрешаване на спор,отсъждане и изясняване на истината,независимо имат ли връзка с вече низпосланото от Курана,ако не,тогава нови аи биват низпославани,за да внесат светлина по проблема.

Колко често четем в Курана: ,,Питат те за...(О, Мухаммад)..’’.
Тогава Аллах,Превеликия отговаря на Неговия Пророк صلى الله عليه و سلم с ясни отговори и му заповядва да ги предаде на хората.
Например:
,,И питат какво да раздават. Кажи: “Излишъка.” Така Аллах ви обяснява знаменията, за да размислите.’’(ал-Бакара:19)

,,Питат те за новолунието. Кажи: “То сочи определено време за хората и за поклонението (Хадж).”(ал-Бакара:189)


След смъртта на Пророка صلى الله عليه و سلم се появяват несъвпадения в шариатските постановления,които обаче не противоречат на принципите на Шари’а или коренните и източници.
Знаем със сигурност,че никой от ислямските учени не е заставал умишлено срещу Курана и Сунната*.Тяхната цел винаги е била е да достигнат до истината,а който желае истината Аллах ще го улесни да я намери:

,,И сторихме Корана лесен за поучение, но има ли кой да се поучи?’’(54:17)

*отнася се за мнозинството от учените.Има и такива обаче,които застават срещу Ахлус-Сунна заради техният иджтихаад (разбиране).

Такива грешки трябва да има и те се появяват,защото човекът е такъв,какъвто Аллах Азз уа Джал го описва:

,, ...и човекът бе сътворен слаб.’’(Ниса;28)

Човекът е слаб в знанието и възприемането си,слаб е в своето рабиране и осъзнаване.
В резултат на това грешки неминуемо се появяват.Тук аз (Ибн Таймия) съм обобщил седем причини за тези грешки.Отбележете,че реално има много такива причини;те са като ,,море без бряг,,.

ОЧАКВАЙТЕ:Първа причина

Няма коментари:

Публикуване на коментар