неделя, 21 ноември 2010 г.

Сунити Vs Уахабити (мевлид:бидаа или сунна?)

Ас саламу алейкум Сунити,Ас саламу алейкум ала Уахабиите ман иттаба ал худа,





Преди няколко седмици,авторите на книгата ,,Уахабистката Заплаха,, предизвикаха Уахабитския учен Абу Усама да докаже,че Мевлида не е от Сунната.
Абу Усама категорично ОТКАЗА предложението,но изяви желание да спори по въпроса дали Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам е бил роден на 12-ти от Рабби ул-Ауал или не е бил.

Въпреки,че не е по темата,всички ние знаем,че има икхтилааф (съгласие)между учените на ортодоксалния Ислям по този въпрос и мнозинството приемат,че Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам със сигурност е бил роден на 12-ти.Ибн Катиир е един от тях.
Но НЕ това е темата.Абу Усама явно бяга от главната точка!!!На изчезващия Худини ли се прави или какво?

На мен не ми остава нищо друго,освен да отправя предизвикателството този път не само към Уахабитския учен,но към всеки Уахабист който може да докаже,че Мевлида не е от Сунната!

Нека всички Уахабисти отбележат,че Мевлида не е самостоятелен акт,а е традиция съставена от различни действия,които се събират накуп и образуват ,,мевлид,,.

Уахабистите трябва да отговорят на следното предизвкателство:

Могат ли Уахабистките отцепници да докажат,че следните неща са бид'а?

1.Да се говори за необикновеното раждане на Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам според Сира-та(историята).
2.Говеене в знак на благодарност,че Аллах ни е изпратил Пророка салл Аллаху алейхи уасаллам.
3.Отбелязване на деня,в който Аллах ни извежда от мрака на Джахилията (чрез изпращането на Неговия Мустафа Мухаммад салл Аллаху алайхи уасаллам)като ден,на който се празнува.
4.Събиране с цел да си спомним за Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам
5.Рецитиране на поезия,чрез която се възхвалява Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам.
6.Раздаване на подаръци.
7.Хранене на бедните,даване на милостиня и т.н.
8.Рецитация на Даруд Шариф за Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам.
9.Плачене със сълзи от любов към Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам.
10.Излизане насред града/селото и разнасяне на плакати с надписа ла иллаха илла Аллах Мухаммад Расул Аллах.
11.Правене на зариа (поклонение) на косъм от брадата/косата (мубаррак) на Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам и т.н.

Това са нещата,които хората правят,когато празнуват рождението,живота,идването и величието на Пророка салл Аллаху алайхи уасаллам,не просто един ден годишно,но през цялата година.
Може ли някой Уахабист да докаже,че тези действя са бид'а?Бид'а фи Нарр?

Силно се съмнявам.Тук Уахабистите се изправят пред трудно предизвикателство.

9 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. Уаалрйкум ассалам
    Много странен пост. Освен това се заиграва с най-обикновени философски похвати, какъвто е софистицизма, а това означава, че човекът, който преставя своята гледна точка (зашото тук въпроса е към 95% ротиричен, а не обикновено питане и интерес), се опитва да обърка своите евентуални опоненти и онези, които четат материала.
    Това ислямски начин за водене на диалог ли е?

    Аз първо бих искала да попитам дали по времето на Пророка с.а.с. ас-сахаба и самия Мухаммад с.а.с., които са пример за всички нас - дори и малко от техния иман, ахлак, адаб да притежаваме, ще сме добри мюсюлмани иншаАллах. Та те, които са образец за нас, дали са отбелязвали рождението на Пророка с.а.с. или всеки ден са правели едно или повече от гореизбрените действия? Правенето на зарийа или каквото и да било там пред косъм от където и да било от тялото на Пророк Мухаммад с.а.с. не оприличава ли мюсюлманина на друговерците и куффар?

    ОтговорИзтриване
  3. Аз се извинявам за изтрития комент по-горе - за да не ставам досадна, го изтрих и пуснах отновео по-долу, но се сетих нещо.
    Бих искала да помоля сестрата иншаАллах, която съм сигурна, че много добре познава фатауите и начина на работа на учените от islam-qa.com, които са уахабийа и нека зададе въпроса си там. Макар че има фатауи по темата, ето например тази:
    http://www.islam-qa.com/en/ref/70317/mawlid
    или
    http://www.islam-qa.com/en/ref/249/mawlid
    Но, предполагам, че въпреки че е писано по темата, ако тя си зададе въпроса, иншаАллах отново да отговорят, макар че, доколкото знам от собствен опит, не отговарят веднага, тъй като имат доста въпроси, на които да отговарят.

    ОтговорИзтриване
  4. Слм.
    Няма диалог,целта е двете страни да се замислят,да отворят подходящите книги и да прочетат.

    Аз знам отговорите и те са в сайта на шейх Мунджид ,вече публикувани.

    ОтговорИзтриване
  5. Уаалейкум ассалам
    Аллах да е доволен от теб!

    ОтговорИзтриване
  6. какво означава "необикновено " раждане на пророка?!
    о.Стелиян

    ОтговорИзтриване
  7. Означава,че се е случило нещо нетрадиционно около раждането му.

    ОтговорИзтриване
  8. Есселяму алейкум, искам да ви напомняа 1 хадис на Расулюллах (сас), той казва: "Яхудитата се разделиха на 71 фърка(народа по религия),Християните се разделиха на 71 фърка(народа по религия), а моят Уммен ще се раздели на 73 фърка(народа по религия, това са исламските секти в момента, суфии, шиити, алевии... т.н.). Освен 1 фърка, другите всичките ще са в Ада !" Омар ибн Абдуллах пита: "О, Расулюллах, коя ще е тази фърка ?" Расулюллах: " Тези, които вървят по моя и по пътя на Асхаба(Сахабетата)ще са в дженнета (рая)" !

    (Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17; Ebu Davud, Sünne, 1
    Aclûnî, Muhammed, Keşful Hafa, Daru İhyait Türasil Arabi, Beyrut, 1351 h., I, 150)

    Тъй като Расулюллах (сас) горе споменава " Тези, които вървят по моя и по пътя на Асхаба(Сахабетата) ще са в дженнета(рая)" ! И тъй като по времето на Мохаммед (сас) е нямало Меулид, според мен Меулид-а е Бид'а ! Защото пророка (сас) казва " Тези, които вървят по моя и по пътя на Асхаба(Сахабетата)ще са в дженнеета " !, а по тяхното време е нямало Меулид. Преценете си сами... :)

    ОтговорИзтриване
  9. Въпросът не е да се докаже, че мевлидът не е от сунната, а обратно - който твърди, че мевлидът е от сунната, нека да го докаже с хадис (или с ает). Ако няма хадис, значи мевлидът не сунна а по-късна фабрикация.

    ОтговорИзтриване