неделя, 25 април 2010 г.

История на Суфизма №2-,,Смесване,,

Делва с Mиш-Mаш








Със загубата на Сподвижниците и техните наследници,се отваря вратата водеща към извръщенията от Ислямските Принципи.Враговете на Исляма вече ровили на дълбоко в деградацията на Мюсюлманите и мигновенно предизвиквали Фитна чрез разпространяването на фалшифицирани хадиси и в последствие създават нови секти като тези на Кауаариджите и Му’тазилите.

Суфизма успява да се разпространи в този период,когато печели подкрепата от династиите на владетели,които се отклонили от Исляма до такава степен,че магиите били начин на забавление в техните палати,въпреки,че магията е заклеймена като Куфр (неверие) в Исляма.(виж 5.)През този период Суфизма развива Шиитски привкус.В действителност корените на съвременния Суфизъм се проследяват до началото на появата на Шиизма (четете по-надолу).

Суфистката идеология и мислене процъфтяват по времето на Мухяиддин Ибн Араби,Джалал Ад Дин Руми и имам Газали.Техните преводи на гръцки философски трудове на арабски през третото ислямско столетие оставя незаличими следи в много аспекти на Суфизма,в резултат Гръцкия пантеизъм става съществена част от Суфитската доктрина.

Политеистични практики като служенето на Светци,ползването на магия и почит към техните Шейхове надминават Ортодоксалните ислямски практики и имат малко прилики с Исляма,оставен от Пророка (САУС).

С изследването на мистичните доктрини на Християнството,Хиндуизма,Таоизма и други религии,става ясно колко по-близо е Суфизма до тях отколкото до Исляма.Факт е,че Суфизма никога не е характеризиран като ,,Ислям,, в никоя системна класификация,а най-често като ,,Мистицизъм,,.

Шарда отбелязва тези неизненадващи прилики като заявява:,,След спадането на Мюсюлманската ортодоксална мощ в центъра на Индия за около един век,в резултат на инвазията на Тимур,Суфитите стават свободни от контрола на Мюсюлманското православие и се хармонират с Хиндуистки светци,които им повлияват невероятно много.Суфистите приели Монизма(вид философия) и отдаденост от Ваишнава Веданската школа и Бхакти и Йога от Ваишнава Ведантичната индийска школа.

В това време популярноста на Ведантичният пантеизъм сред Суфите достига своя зенит.’’ (виж 6.)
Следващите сравнения демонстрират не случайната прилика ,която Суфизма има с други религии..



4.Енциклопедия Британика
5.Основите на Таухида-от Абу амина Билал Филипс
6.С.Р.Шарда,Суфистката Философия

2 коментара:

  1. Какво е фалшиф хадис?!
    Кой е авторитетът който определя кой хадис е фалшиф и кой не?!

    ОтговорИзтриване
  2. Определянето на хадисите става по правилата,които се разглеждат в науката Хадисознание.Общо взето се разглежда текста и веригата от разказвачи.Те трябва да отговарят на строго определен условия,за да бъдат класифицирани като ''достоверни'',''добри'',''слаби'',''измислени'' и т.н.
    Ислямските учени наред с Корана,са запаметявали и веригите от разказвачи,както и историята на всеки един от разказвачите:къде е роден,отрасал,умен ли е бил,лъгал ли е за нещо и т.н. неща,които говорят на характера на човека.
    Има много фалшиви хадиси,най-много събрани на едно място са тези на Шиитската секта,техните правни закони се основават на измислени хадиси (без верига от разказвачи).

    ОтговорИзтриване