неделя, 25 април 2010 г.

История на Суфизма №3-,,Концепция за валидност,,




Концепция за валидност на религиите

,,Привлекателната Мистерия,,води ли в Рая??!''

Суфистката доктрина на всички религии щеше да бъде приета от Аллах,ако произлизаше от Исляма,а не от Мистичните вярвания в други религии,Аллах казва:

,,Наистина,религията в Погледа на Аллах е Исляма..’’(2:19)

Да вземем за пример Будистите:
Няма Будист,който разбира учението на Будда и мисли,че другите религии са грешни...Всички религии установяват,че реалното човешко състояние е незадоволително.Всички учат на етика,която включва любов,милосърдие,търпение,солидарност и социялна отговорност и всички приемат съществуването на някаква форма на Абсолют.’’

Суфите вярват в същото:..Аллах не прави разлика между не вярващ и Фаасик (грешник) или между вярващ и Мюсюлманин.Всъщност те всички са равни пред Него..Аллах не прави разлика между Каафир или лицемер или между светец и Пророк.’’(виж 7)

В ал-Фусус,Ибн Араби не оставя съмнение в своята убеденост на всички религии:,,Внимавайте да не се ограничите до една определена религия и да не вярвате в нищо друго,така,че да изпуснете това велико добро,ще изпуснете достигане до знания от нещото,формата на което той следва.Най-добре бъдете готови да приемете всички форми на вярвания.Това е защото Аллах е по-висок и по-велик за да бъде осъзнат само с един вид вяра,изключвайки всички останали.Всъщност всички са правилни,и всеки,който е прав получава награда,и всеки,който е награден е сполучил и всеки сполучил е този от когото Той е доволен.’’(виж 8.)

Суфистката емблема:



Аллах Субханаху уа Та’аала е абсолютно отделен от формите на Своите Създания.
Той нито прилича на Свое Създание,нито се съдържа в тях.
Противно на това Суфите в своята доктрина Уахдат ул Ууджуд вярват в срещуположното.Ибн Араби,Суфитския учен,на когото се приписва концепцията Уахдат ул Ууджуд,изтъква,че поради това,че Атрибутите на Аллах са проявени в Неговите създания,да служиш създанията му е подобно на това да служиш на Него:,,Човек с пълно разбиране е този,който вижда всеки обект на служба като проявление на на истината,съдържаща се там,вътре,за това им се служи.Независимо бог ли се нарича заедно с определено име,или е скала,дърво,животно или човек или звезда или ангел.’’(виж 9.)
Ето така Суфите се отклонили,заради тяхното упование на Гръцката и Източните философии,не на Курана и Сунната.За тях Богът не е Аллах-Единствен,с който никой не дели Неговото Годсподство,а всичко,което е около нас и съответно амите нас!Слава на Аллах,Който Заявява:,, Няма подобен Нему. Той е Всечуващия, Всезрящия.’’(42:11)
Разглеждайки къде Суфизма се отклонява в разбиранията си,намираме същите твърдо установени вярвания:

,,Когато живееш в дом на мъдрост,ти повече не намираш бариера между ’аз’ и ’ти’, ’това’ и ’онова’,’вътре’ и ’вън’ ;ти ще си намерил най-после своя истински дом,в състояние на не двойственост.’’(виж 10.)

,,В края,опита от реализацията узрява достатъчно така,че (този,който се стреми към духовното) има правото да изрече изумителното твърдение:'Аз съм Шива’(Хиндуистко божество)’’(виж 11.)

,,Когато аз съм в тази тъминина не си спомням нищо за никой човек или Бог-човек..Виждам всичко и нищо.Ккато това,което съм казвал се оттегля и стои с мен,виждам Бога-човек и той понякога ми казва:'Ти си аз и аз съм ти.’(виж 12.)

пантеизма,нарчен Фана':




7. Метода на Накшбанди стр.12,16
8. Ибн Араби,Aл-Фусус,стр.191
9.Хазихи Хияс-Суфия стр.38
10.Тибетска книга на Живота и Смъртта стр.77
11.Триадата на Сърцето на Шива стр.183-4
12.Анджела от Фолиньо:Завършен Труд стр.181-2

Няма коментари:

Публикуване на коментар