неделя, 25 април 2010 г.

История на Суфизма №4-,,Защо Суфизма е заблуда,,

Съюз със Създателя (!!?)




Аллах Субханаху уа Та’аала е абсолютно отделен от формите на Своите Създания.

Той нито прилича на Свое Създание,нито се съдържа в тях.
Противно на това Суфите в своята доктрина Уахдат ул Ууджуд вярват в срещуположното.Ибн Араби,Суфитския учен,на когото се приписва концепцията Уахдат ул Ууджуд,изтъква,че поради това,че Атрибутите на Аллах са проявени в Неговите създания,да служиш създанията му е подобно на това да служиш на Него:

,,Човек с пълно разбиране е този,който вижда всеки обект на служба като проявление на на истината,съдържаща се там вътре,за това им се служи.Независимо бог ли се нарича заедно с определено име,или е скала,дърво,животно или човек или звезда или ангел.’’(виж 9.)

Ето така Суфите се отклонили,заради тяхното упование на Гръцката и Източните философии,не на Курана и Сунната.За тях Богът не е Аллах-Единствен,с който никой не дели Неговото Годсподство,а всичко,което е около нас и съответно самите нас!Слава на Аллах,Който Заявява:

,, Няма подобен Нему. Той е Всечуващия, Всезрящия.,,(42:11)

Разглеждайки къде Суфизма се отклонява в разбиранията си,намираме същите твърдо установени вярвания:

,,Когато живееш в дом на мъдрост,ти повече не намираш бариера между ’аз’ и ’ти’, ’това’ и ’онова’,’вътре’ и ’вън’ ;ти ще си намерил най-после своя истински дом,в състояние на не двойственост.’’(виж 10.)

,,В края,опита от реализацията узрява достатъчно така,че (този,който се стреми към духовното) има правото да изрече изумителното твърдение:,,Аз съм Шива’’(Хиндуистко божество)’’(виж 11.)

,,Когато аз съм в тази тъминина не си спомням нищо за никой човек или Бог-човек..Виждам всичко и нищо.Като това,което съм казвал се оттегля и стои с мен,виждам Бога-човек и той понякога ми казва:,,Ти си аз и аз съм ти.’’(виж 12.)

Изменянето на Таухида (Единобожието) и Атрибутите на Аллах



Суфитите изцяло отричат всички Атрибути на Аллах като Неговото Лице,Неговите Ръце,Неговата Истауаа и т.н. ползвайки метафорични значения за обяснение на Неговите Атрибути.Въпреки,че Сподвижниците и Таби’иин вярвали в тях без никакви сравнения с Неговите творения,Суфите твърдят,че Неговите Атрибути са част от Неговите създания.
Ибн Араби отишъл толкова далече,че казвал,че е видял Аллах по време на един от неговите трансове в екстаз,във формата на младо момче,седящо на Трона!(виж ,, Bezels of Wisdom, London 1980).Други Суфистки Гностици продължили веригата на Ибн Араби и ибн ал-Фарид:вечната красота е символизирана чрез женската красота;в Индо-Мюсюлманските популярни мистични песни,душата е любящата съпруга,а Бог е жадувания за съпруг.’’(виж13.)

Съчетаване на Музика и Ритуали

Музиката във всичките и форми е забранена от учените и остава свързана със забранените практики като пиене,разврат и забави.Но след като Мюсюлманите завладяват Деккан под владичеството на Малик Кафур (п.1310),голям брой Хиндуистки музиканти биват наети в царските армии и установени на север.Приемането на Суфитските доктрини,в които музиката е очакваният начин за реализация на Бог,обезсилва Мюсюлманските лидери и аристократи в контрола на този вид изкуство.(виж14)




В палатите на Мугалските императори Акбар,Джахангир и Шах Джахан,музиката процъфтява с бързи темпове и Суфистките Даруиши ползвали музика като начин да изпаднат в транс.
Пророка на Аллах (САУС) казва в дълъг хадис за появата на низости ,,...когато певици и струнни инструменти ще се появят,вино се пие и последните от тези хора проклинат първите,,гледайте за яростен вятър,земетресение,потъване в земята,метаморфози,разяждащ дъжд и знаци следващи един след друг като мънистата от огърлица когато връвта и е прерязана.(Тирмизи).
Заблудата на Суфизма изгрява в пълна светлина ако разглеждаме живота на техните издигнати лидери,Шейховете,на които те имат пълно доверие за знанието и следват всяка тяхна заповед и контраста с Ортодоксалните Ислямски учения срещу Суфитския вариант.

9. Хазихи Хияс-Суфия стр.38
10.Тибетска книга на Живота и Смъртта,стр.77
11.The Triadic Heart of Shiva,стр. 183-4
12.Angela of Foligno: Complete Works,стр 181-2
13.Енциклопедия Британика
14.същият източник

5 коментара:

  1. Автора на тази статия няма никва представа от Суфизъм , нека първо попрочете понаучи пък после да пише :)

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурно и авторите на петте книги нямат никаква представа от Суфизъм :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много неграмотен материал и като смисъл и като правопис.

    ОтговорИзтриване