неделя, 25 април 2010 г.

История на Суфизма №5 ,,Модел за пример или измамници?''

Суфистките шейхове:модел за пример или измамници?

Байазид Тайфур ал-Бистани




Байазид е считан да е от ,,шестте блестящи звезди в йерархията на Пророка (САУС)'' (виж15) и линк в Златната Верига на Накшибанди Тарика.Обаче неговият живот буквално вони на лошо във всички аспекти.
Байазид ал-Бистами бил първия,който разпространил Анхилацията-Фана’(озн.преобразуване),където Мистиците стават напълно погълнати до такава степен,че започват да не осъзнават себе си и обектите около тях.Всичко съществуващо сякаш изчезва и чувството на свобода от всяка бариера,която би стояла по пътя на виждането на Споменавяния (Аллах).В едно от неговите заявления,Байазид крещи:,,Слава на Мене,за Моето най-голямо Величие!’’
Въпреки това такава концепция няма нито в Курана,нито в Сунната,нито в навиците на Салаф ус Саалих.
Убеждениет на Бистами в Обединението на всички религии става явно,когато го попитали следния въпрос: ,,Как е виждането ти за другите религии?,,Неговият отговор бил:,,Всички те са превозни средства и път към Божествения Образ на Бог.’’
Това ли е Посланието На Таухида (единобожието) което Пророка (САУС) практикувал и бил следван от Сахааба (сподвижниците)?!Той приписва на вярващите неща,които са като тези на неверниците,които Аллах описва като по-заблудени от говедо (сура 7,ая 179) и по-лоши от кучета;същите неверници,за които Пророка (САУС) казва,че му е заповядано да се бори с тях докато не заявят,че няма друг бог освен Аллах!
Целия живот на Бистами е в противоречие с Имана.Още в ранна възраст той изоставя родната си майка,заявявайки,че не може да служи на Аллах и на майка си заедно (виж 16). Веднъж ходел по улицата и извикал:..Аз съм Бог;защо не ми служите?’’Той прекарвал времето си седейки с глава между колената.Един от неговите сподвижници споделя,че това продължило тридесет години.Но най-странното е неговото подчинение на едно куче,което дошло от някъде.Кучето явно останало разочаровано от опита на Байазид да го избегне,заради което то му проговорило и му се скарало.И Байазид отправил молба:,,О куче,ти си толкова просветено.живей при мен за известно време.’’(виж 17)


Ибн Араби



По време на края 12-ти и началото на 13-ти век,под влиянието на спекулативния(умозрителен) мистицизъм,Ибн Араби изготвл система,която създава дълбока бездна между законите и Суфизма.В общества като Ислямска Индия,които имали на лице силно пред-Ислямско мистично наследство,тази бездна става още по-голяма.(виж 18.)
Мухяиддин Ибн Араби заема може би най-високата позиция между Суфистките Учени и е централна фигура в разделянето на Исляма и Суфизма.Той твърди,че получавал директни наредби от самия Пророк (САУС),включително и книга с напълно нови хадиси,които не са чувани и виждани преди.
Преди получаването на ,,разкрития,,било известно,че Ибн Араби посещавал нощни увеселения в Севил.По време на една от тези нощи,той чул глас (собствения си пиян глас?) да му каза:,,О,Мухаммад,не е това,за което ти беше създаден.’’В страха си той избягва в гробището,където твърди,че получава инструкции от Исус,Моисей и Мухаммад,мир над всички тях.В неговоте книги има безбройни изфабрикувани изказвания ,приписани на Пророка (САУС) и в последствие безброй Мюсюлмани ги считат за истински.
Следващите са цитати от Ибн Араби:

,,Мъдрия човек никога няма да си позволи да се ограничи само с една форма на вяра защото той е мъдър към себе си.’’(виж 19)

,,Всичко което ни е оставено като традиция (Хадис) са просто думи.На нас се оставя да разберем какво означават.’’(виж 20) (Това отразява връзката с Баатани (собствени) значения и интерпретации.)

,,Той (Ибн Рушд)благодарил на Бог,че по свое време е видял някой (Ибн Араби),който се е отделил от невежеството и е станал такъв (в познанието на личните интерпретации на значението)-без учене,дискусии,разследвания или четене.’’(виж 21)

Джунаид



Джунаид бил четвъртият главатар на Сафавидското съсловие,който искал да превърне духовната сила на съсловието в политическа сила.Незнайното за последователите му обаче остава комбинацията му между хитрите му военни тактики и Шиитската и Суфистка набожност.(виж 22)
Неговият син,Хайдар лично основава Сафавидската династия,а Дванайстия Шиитски Имам в Иран идва от неговия правнук Исма’ил Първи.

Той казва,че отправил фатален дъх към слугинята си,с която спорял за това,дали тя влияела на неговите 40 годишни духовни практики.(виж 23)
Този т.н. ,,Светец’’,предполагаем близък на Аллах прави следните коментари:

,,Видях крадец,който беше обесен.Поклоних му се...за това,че е останал верен на професията си.’’

,,Който се страхува от Аллах никога не се усмихва.’’

,,Един момент забравяне на Господ унищожават хиляда години от служене.’’

Мансур ал-Халладж



Мансур е прочут с твърдението си ,,Ана-л-Хак,,(Аз съм Истината),заради която бил
екзекутиран за вероотстъпничество.Все още той е уважаван от Суфите въпреки,че
изоставил всичко съставляващо Таухида.
Казват,че живял с една наметка за цели двадесет години,заедно със скорпион вътре в нея.Той стоял бос и с открита глава за една година на едно място в Мекка.По време на молитвите си казвал:,,О Господи!Ти си водача на тези,които минават пред Долината на Объркването.Аз съм отцепник (еретик),увеличи отцепничеството ми!.’’
Казал също:,,Аз отричам вашата религия (Исляма) и отричането е мой дълг,въпреки,че това е ужасно за Мюсюлманите.’’(виж 24)

Абу Язид



Веднъж Абу Язид се молил Петъчната молитва на 24,000 различни места.Той казал на религиозните власти в едно място:,,Аз се молих на 12,000 различни места за служба днес.’’Те попитали:,,Как?’’Той отвърнал:,,Чрез силата на Господ,Превеликия.Ако не ми вяарвате,пратете хората наоколо да питат.Те седнали да чакат изпратените да питат,докато пратениците не се върнали,казвайки,чеса го видели на много места.Абу Язид по-късно казал:,,Страхувах се да кажа 24,000,за това казах само 12,000.’’Очевидно Абу Язид изрекъл чиста лъжа,когато можел нищо да не казва на първо място.

Тези ли са наистина хората,които казват,че са получили знание за нашата религия?
Тези мъже наистина ли отразяват учението на Исляма?Човек,който оставя подчинението на майка си за това към едно куче?Трябва ли е да следваме човек,който получил откровение в гробище,след като бил на нощна забава?Или на мъж,който убил робинята си защото ,,пречела,,на служенето му?На нас Исляма ни казва,че и и усмивката е милостиня,не отклоняване от доволството на Аллах.Исляма забранява кланяне на никой друг,освен на Аллах.Пророка (САУС) е правил ду’а желаейки напътствието на Аллах,не желаейки отцепничество.И Исляма ни учи да казваме истината,не на лъжи.


15.Пътят на Накшибанди
16.История на Светците,англ.превод от Др.Банкели Бехари
17.ибид
18.Енциклопедия Британика
19.Непубликуваната поема от ,,Диуан,,на Ибн Араби,превод:др.Остин
20.Труда на Сефан Хиртенщайн:Мухяиддин Ибн Араби:Съкровището на Състраданието
21.Суфистите в Андалусия,превод на Р.Д.Дж.Остин,стр.23
22.Енциклопедия Британика
23.История на Светците,стр.108
24.ибид

1 коментар: