неделя, 25 април 2010 г.

История на Суфизма №6-,,Уалия-светците и още заблуди,,

Доказателства срещу техните учения:вярванията им и практиките

Позициите на Шейх:Уали




На Шейха или т.н. Уали се дава позиция,подобна на Католическите Светци или на самия Далай Лама.
Абсолютно подчинение е задължително за неговите последователи и на всеки въпрос се гледа като изгубване на доверието:
,,Стремящия се към истината трябва да се отдаде на желанията на Шейха и да му се подчинява във всички заповеди и съвети,защото Шейха е по-опитен и знае повече за Хакикат в Тарикат и Шари’а.’’ и ,,и той трябва да е напълно съгласен с Шейха,така както пациента се съгласява с доктора.’’(виж25)

НО Мюсюлманите вярват,че всеки един акт на служене задължително трябва да е потвърден само от Курана и Сунната.Аллах Превеликия казва:

,, Кажи (им): “Дайте своето доказателство, ако говорите истината!”(2:111),

а Пророка (САУС) казал:,,Да няма служба на създанията над тази на Създателя.’’

В Суфизма на Шейха е дадена позията на божество. Атрибути,които принадлежат на Аллах са приписвани на техните Шейхове.Те искат помощ от тях,независимо те мъртви ли са или са на 10,000 км растояние.Вярват,че техните шейхове знаят всичко,което студентите им мислят и,че те разговарят с Пророка (САУС) редовно (в реално време).

Изкривяване в концепцията за Дикр,хадиси,Куран




След като Куран и Сахиих Хадиси не могат да се променят,Суфите се обръщат към Та’уиил-метод на сменяне на явното значение на аята или хадиса със скрито такова.Това им дава задоволителен начин,който подкрепя всяка концепция която пожелаят,като просто заявяват,че тази ая/хадис има вътрешно,сркито значение,което само Шейха може да знае.

Във Фасети от Мъдрост,Ибн Араби представя определени аспекти от термините ,,Висша Мъдрост,,така както си я представя.Той също интерпретира свързаните с това аи от сура ,,Нух,, по най-възмутителния начин:предпоръчва значения напълно противоположни на приетите от всички Мюсюлмански учени.Обяснява ‘’престъпник’’,’’неверник’’ и ’’грешник’’ в сура ,,Нух,,като ‘’Светци и Гностици’’ непотъващи и горени в мъчителния Ад,а в пламъците и водата на знанието на Бог.Ибн Араби счита идолопоклонничеството от народа на Ной като такова на свещени божества.Аллах осъжда техните дела с думите:

,,И лукавстваха те с огромно лукавство.
И казваха: “Никога не изоставяйте своите божества, не изоставяйте нито Уад, нито Суаа, нито Ягус и Яук, и Наср!”(71:22-3)


Които Ибн Араби коментира така:
,,Ако те (хората на Нух (Ной)) ги бяха изоставили,те щаха да станат невежи за Реалноста...защото във всеки обект на служба има отражение на Реалноста,независимо забелязва ли се или не.’’



Правенето на Зикр в кръг и екзалтираното подскачане/поклащане също са абсолюстно необосновани.В действителност Зикр на арабски означава ,,Споменаване на Аллах.’’Метода на Пророка (САУС) за правене на Зикр,който всички Мюсюлмани признават като най-добър и единствено приет,е съставен от рецитация на Куран,дискусии за религията със сподвижниците и правене на Тасбих на ръцете.Седенето в кръг обаче и гръмко или мълчаливо отброяване ,,Аллах,Аллах,,никога не е било практикувано от Пророка (САУС) или Салафите и всички хадиси,в които се казва,че е (като напр.когато влязъл в стая и казал на сподвижниците да си вдигнат ръцете и да повтарят монотонно ,,Ла иллаха илла Аллах,,) са единодушно признати са изфабрикувани).
Ибн Таймийя коментира,че тези практики отворили вратата към Сатаната,чрез които Шайтаан влиза измежду събралите се (заради това,че предприемат нововъведение) и заема формата на набожен човек.Отбелязва също,че повтарянето само на ,,Аллах,Аллах,,е забранено,след като никога не е споменавано да е част от Зикр ако няма друга дума,кояо да го допълва(като Аллаху Акбар,Субхаан Аллах).(виж 26)
Историите на Кхидр и неговите срещи с ,,Аулия’’,40-тте Абдаал-и,които винаги са на Земята и могът да бъдат на всяко място толкова бързо,колкото трабва за премигване на око,са извлечни от Еврейските и Християнските легенди,не Ислямските традиции.

Нововъведения



Имам Малик отбелязва:,,Това,което не е било религия по време на Пророка и неговите Сподвижници,нека Аллах да е доволен от всички тях,никога не може да е религия днес.Този,който въвежда Бид’а (новост) в ислямската религия и счита,че тя е нещо добро- твърди чрез това,че Мухаммад (САУС) е измамник,предал Мисията си.’’

При Суфите се наблюдава себеотдаване в търсенето на начини в защита на нововъведените практики,определяйк ги като ,,добри нововъведения’’.Те включват празнуване на смъртта на Пророка (САУС)(практика,взета от Фатимидите,които слагат началото и за да спечелят задоволството на масите),четенето на Куран над умрелите и искане на благословии от тях и строежа на екстравагантни джамии (въпреки забраната на Пророка (САУС),
Анас предава,че той казал:,,Последния Час няма да дойде,докато хората не се надпреварват в строежа на джамии.’’(Ахмад,Абу Дауд,ан-Наса’и,Ибн Маджа’).

Защо те все още съществуват

Суфизма се е превърнал в неразделна част от живота на толкова много Мюсюлмани,че те макар и търсейки истината намират трудности в приемането,че пътят на Суфизма е грешният и обвиняват този,който сочи грешките в него за екстремист и член на ,,отклонила се секта,,.
Суфизма зове към човешките емоции,не към интелекта и Ислямските доказателства.
Например,поезията и музиката са най-популярни в последните няколко векове,където ,,Суфистките идеи се просмукват в сърцата на тези,които се увличат по поезията.’’(виж 27)
Днес Суфизма е следван от много хора,които жадуват да оставят трудностите на този свят,вместо да развият умението да се изправят срещу тях.Суфизма дава чудесно бягство,чрез което последователите му се откъсват от реалността,вместо да мислят за другите Мюсюлмани,които страдат и да им помагат..

Сходност с езическите вярвания



Суфизма има много сходности с други религии и както отбелязахме по-рано:много толерантен е към тях и приемането на Суфизма не изисква тотална смяна на начина на живот,както е според Исляма.
За това Будистите,Сикхите,Таоистите и Евреите и Християни-мистици търсейки лесна алтернатива,намират утешение в Суфизма,който само добавя нова величина в техния предишен начин на живот,отколкото да ги изкорени и да започнат нов живот (според Курана и Сунната).

ЛЕСНОТА





Ибн Джаузи казва в Таблиис Иблис:,,Суфизма е метод,чието начало е пълното избягване на земните дела,после тези,които са привлечени от това се поддават на пеенето и танците.Поради това стремящите се към вечността измежду обикновените остават омагьосани от фриволността и леснотата,която се наблюдават в живота им.’’
Суфизма предлага на последователите си безгрижен живот,лишен от борба (Джихад),политика,инициативи за търсене на знания и преподаване на такива,Дау’а,и позволява на човек да се отдаде на музика,магии и други забранени неща.''

Лидера на Накшибанди Тариика в Америка,казва,цитиран от медиите:,,Трябва да бъдеш и двете:материалист и духовник.Суфите могат да дадат на хората радост в техния духовен живот.Ами Мадонна дава на хората вид материално щастие...ти не можеш да кажеш ,че тя е в грешка.Суфитите не се противопоставят и не критикуват-те приемат всичко.За това,когато моите деца гледат Мадонна по МТВ,аз казвам,’’Нека и аз дойда да погледам!’’ (уоу!)

25.Пътят на Накшибанди
26.Шейх ул Ислям Ибн Таймия,Маджму’ал Фатауаа
27.Енциклопедия Британика

Няма коментари:

Публикуване на коментар